perjantai 18. helmikuuta 2011

Hakukoneoptimointiesimerkkejä

Kokosin muutamia esimerkkejä aloista, joilla olisi aika kivasti vielä tilaa hakukoneoptimoinnille. Ei ehkä niinkään blogin näkökulmasta vaan kaupallisella näkökulmalla. Näiden kolmen varsin perinteisen toimialan lisäksi on helppo löytää monia perinteisiä liikentoiminta-aloja, joilla hakukoneoptimointia ei ole vielä hyödynnetty.

Autokauppa -hakusana
Minua ei hirveästi yllätä, että autokaupassa hakukoneoptimointia ei ole vielä ymmärretty. Hakusanalla autokauppa ensimmäisenä tulee muutamia automyyntipalstoja ja se jälkeen jotain AKE:n ohjeita. Vinkki autokauppiaille, että aika helppoa olisi oman autokaupan sivut nostaa kärkisijoille tällä hakusanalla. Ykkösenä olevan nettiauton ohi voi olla vaikea mennä mutta kakkossijalle pitäisi päästä kohtuullisen helposti.

Rakennusliike -hakusana
Autokaupan lisäksi myös rakennusalalla voisi olla tilaa hakukoneoptimoinnille. Rakennusliike tuo ensimmäisenä hakutuloksena yritysoppaan yrityshakemiston eikä suinkaan mitään rakennusliikettä.

Kampaamo Helsinki -hakusanayhdistelmä
Tällä hakusanayhdistelmällä nousee ensimmäiseksi keskustelupalstoja ja vasta sitten kenenkään kampaamon sivut. Helsinkiläisillä kampaamoilla olisi mahdollisuuksia kasvattaa kivasti kävijämääriä sivuillaan hakukoneoptimoinnin avulla.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti