sunnuntai 13. helmikuuta 2011

Blogin hakukoneoptimointi ja AdSense -mainokset

Jos blogin hakukoneoptimoinnin tavoite ei ole pelkästään kerätä lukijoita blogisi tärkeälle sisällölle, vaan haluat blogistasi myös mainostuloja Google Ad Sense -mainoksilla, kannattaa blogin hakusanojen mietinnässä kiinnittää huomiota siihen millaisia mainoksia mikäkin hakusana sivustollesi tuo. Tämä tuo hakusanojen valintaan siis vielä yhden mietittävät ulottuvuuden. Kaksi aiempaahan ovat:
  1. Blogin hakukoneoptimoinnissa käytettävien sanojen tulisi vastata mahdollisimman hyvin sivustosi todellista sisältöä.
  2. Blogin hakukoneoptimoinnissa käytettävien hakusanojen tulisi olla sellaisia, joihin kohdistuvia google hakuja tehdään riittävästi.
Jos blogin hakukoneoptimoinnin tarkoituksena on kerätä mainostuloja Ad Sense -mainoksin, voi tähän nyt siis lisätä kolmanneksi kohdan: Blogin hakukoneoptimoinnissa käytettävillä hakusanoilla täytyy olla riittävästi blogisi sisältöön sopivia mainostajia.

Yksinkertaisimman testauksen aikomillesi hakusanoille voit tehdä ennen blogin hakukoneoptimointia yksinkertaisesti tekemällä itse hakuja googlessa käyttäen näitä hakusanoja. Tarkkaile hakutuloksiin tulevia mainoksia ja mieti miten hyvin uskoisit niiden mainosten kiinnostavan sinun blogisi lukijoita. Mitä paremmin ne mainokset vastaavat blogisi sisältöä sitä suurempi on todennäköisyys, että lukijasi pitävät mainoksista ja saat niistä myös tuloja. Tältäkään osin blogin hakukoneoptimointi ei siis ole suurta tiedettä vaan ihan arkipäiväistä järkeilyä.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti