keskiviikko 10. huhtikuuta 2013

Käytännön esimerkkijä hakukoneoptimoinnista - Nousevien hakusanojen ennakointi

Useamman vuoden kokemus verkkoliiketoiminnasta ja omien blogien pyörittämisestä on opettanut minulle yhden erittäin yksinkertaisen asian. Jos haluaa helposti liikennettä omalle verkkosivustolleen tai blogiinsa, ja käyttää hirvittävästi aikaa sivuston optimointiin ja viilaamiseen hakukoneoptimoiduksi hyvin kilpaillulle hakusanalle, saattaa hakata päätään seinään aivan turhaan ja tehdä turhia työtunteja. Tehokkaampi tapa saada ihmisiä saattaa olla miettiä mitä vielä vähän verkosta löytyvää sanaa ihmiset tulevat hakemaan hakukoneella lähitulevaisuudessa. Käytännön esimerkkejä ovat uudet esineet, ihmiset tai muut sanat, jotka yllättäen nousevat ihmisten tietoisuuteen. Jos verkosta löytyy vain vähän tietoa aiheesta, saattaa hakutulosten kärkeen nousta todella yksinkertaisellakin tavalla, vaikka vain yksinkertaisella blogikirjoituksella, jonka tekstissä mainitaan asia pariin kertaan. Usein nopeampi ja tehokkaampi tapa on yrittää aavistella muutoksia ihmisten hakutottumuksissa ja seurata eri hakusanoihin kohdistuvia hakumääriä kuin väksin yrittää juntata sivustoaa hakutulosten kärkeen tämän hetkisellä suosikkihakusanalla, joka löytyy miljoonasta eri verkkosivustosta. Jos nyt esimerkiksi mietin tämän blogin hakukoneoptimointi sivuston kävijämääriä, ja haluaisin siihen nopean parannuksen, olisi tehokas tapa miettiä jokin hakukoneoptimointiin liittyvä uusi asia, josta löytyy vielä vain vähän tietoa ja napauttaa siitä kertova juttu, jossa tämä tuleva hakusana olisi heti otsikossa ja useampaan kertaan blogitekstissä.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti